Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Apa Benar Wanita Itu Cerewet?


Apa benar wanita itu cerewet?

Apa Benar Wanita Itu Cerewet?

Ada yang bilang bahwa kalau wanita itu cerewet atau banyak cakap, dibandingkan dengan lelaki, benarkah? dan apa itu sudah jadi karakter wanita? dan sebaliknya lelaki lebih biasa cool dan realistik.  

Menurut aku sih teori itu ada benar dan tidaknya juga, tapi lelaki diidealkan selalu sebagai seorang pemimpin dibandingkan dengan wanita. Sifat agresif, marah, nakal itu adalah kelemahan yang dimiliki oleh lelaki dan wanita, itu menurut ahli psikologi juga.

Kadang mereka yang punya personality begini cuma pingin menunjukkan kekuatan diri di hadapan orang lain walau sebenarnya itu adalah suatu kelemahan. Di hadapan lelaki kadang wanita yang tegas atau banyak bicara dalam mengeluarkan pendapat itu adalah suatu kelebihan.

Karena wanita seperti itu dilihatnya berani walau kadang perkataannya menyakiti hati orang lain. Kadang wanita juga lebih suka bersikap pasif, dan setuju saja dengan lelaki walau kata-kata itu salah atau menyakitkan hati.

Mungkin karena wanita itu terlalu menghormati lelaki, apakah lelaki suka wanita yang cerewet? kalau jawabnya iya mungkin itu karena wanita begini akan mudah untuk membahas atau mendiskusikan suatu masalah atau perkara, misalnya masalah hidup, kerja, dll, so ada baiknya juga kan?

Lelaki juga mungkin malah tidak suka dan bosan dengan wanita yang sukanya cuma diam, penurut dan selalu mengangkat derajat lelaki terlalu tinggi. Jadi Apa benar wanita itu cerewet?

4 comments for "Apa Benar Wanita Itu Cerewet?"

  1. dua2 tu sbenarnya sama cerewet...

    ReplyDelete
  2. yg jarang disadari..wanita lebih banyak menggunakan intuisi & perasaan sebelum merespon sesuatu :)

    ReplyDelete
  3. berfikir dengan perasaan kali ya hehe....
    mksh komen nya wood

    ReplyDelete