BREAKING NEWS :
Loading...

Sifat-sifat Lelaki Yang Dibenci Oleh Wanita

Sifat-sifat Lelaki Yang Dibenci Oleh Wanita


Lelaki dan wanita biasa menjalin suatu pasangan, pasangan kekasih hingga sampai tahap pernikahan dan  pasangan antara lelaki dan wanita harusnya saling memahami terutama sifat-sifat yang disukai atau dibenci. Berharap semua yang kita lakukan itu disukai oleh pasangan kita. Lelaki juga harus tahu apa sih sifat-sifat yang dibenci oleh gadis/cewek atau wanita, jadi di bawah ini aku akan menuliskan tentang sifat-sifat lelaki yang dibenci oleh wanita.

Sifat-sifat Lelaki Yang Dibenci Wanita

Lelaki yang suka merokok
Banyak lelaki yang suka merokok dan ada juga lelaki yang sama sekali tidak merokok. Merokok juga merupakan suatu kebebsan hanya kalau ingin merokok juga harus memperhatikan tempat di sekeliling kita, tempat yang sesuai untuk merokok. Kebanyakan wanita memang tidak suka dengan lelaki yag suka merokok tapi ya tetap menghormatinya, yang penting kalau ingin merokok ya itu tadi harus dilakukan di tempat yang sesuai.

Lelaki yang suka cemburu buta
Orang bilang cemburu itu tandanya sayang, biasanya lelaki yang suka cemburuan/cemburu buta sukanya memperbesar hal/masalah kecil atau malah mencari-cari masalah dan akhirnya terjadi atau menyebabkan pertengkaran dan hal itu pasti membuat wanita tidak tahan menghadapinya.

Pasti wanita akan tertekan kalau bertemu dengan lelaki yang mempunyai karakter seperi itu. Karakter itu bisa diubah dengan mengurangi rasa cemburu buta itu, sekali-kali berilah kebebasan terhadap orang tersayang, tercinta dengan mengandalkan rasa saling percaya.

Lelaki pengotor
Nah ini berhubungan dengan penampilan juga, contohnya lelaki yang suka memakai pakaian itu-itu saja sampai berbau tidak sedap dan apabila orang tersayang/wanita berdekatan pasti tidak menyukainya. Ada juga lelaki yang suka meludah di sembarangan tempat atau membuang sampah sembarangan itu juga merupakan tabiat yang tidak disukai oleh wanita.

Lelaki yang ingin selalu kelihatan macho
Biasanya yang suka berdadan itu adalah wanita misalnya saat bepergian bercermin untuk membetulkan make up, gaya rambut, dll tapi kalau hal itu dilakukan oleh lelaki itu akan kelihatan wagu dan wanita kurang menyukainya. Jadi sebaiknya lelaki bisa bertindak bijak dengan membuat diri merasa yakin dimanapun berada termasuk kalau sedang bersama orang tersayang.

Sifat-sifat Lelaki Yang Dibenci Oleh Wanita


Lelaki yang genit dan suka melirik wanita lain
Tentu saja akan sangat menyebalkan apabila mempunyai pasangan lelaki yang suka genit dan melirik wanita lain, wanita yang cantik dan hal seperti itu bahkan dilakukan saat lelaki tersebut bersama wanita tersayang. Wanita yang normal apabila bertemu atau punya pasangan lelaki seperti itu pasti akan segera lari angkat kaki sejauh-jauhnya.

Lelaki yang suka ngatur dan memberi tekanan
Cukup menyebalkan juga apabila punya pasangan lelaki yang suka mengatur dalam setiap hal yang dilakukan oleh wanita. Walaupun sudah menjadi kekasihnya tapi itu bukan cara yang disukai oleh wanita, perempuan pasti akan merasa sebal dan muak kalau menghadapi lelaki seperti itu.

Apalagi kalau masih dalam tahap pacaran berfikirlah bahwa pasangan wanita kekasih anda belum sepenuhnya menjadi miliknya, bisa-bisa dia bakal meninggalkan anda, jadi ubahlah sikap seperti itu.

Lelaki yang tidak sopan
Lelaki yang tidak sopan itu contohnya seperti apa? contohnya lelaki yang suka membentak, berbicara dengan logat suara keras tanpa bisa mengawalnya itu juga merupakan hal yang tidak disukai atau dibenci wanita.

Wanita lebih suka diperlakukan halus dalam berbicara saat dalam keadaan apapun, jadi lelaki harus bisa mengubah sifat itu. Contoh yang lain adalah lelaki yang kalau makan tidak sopan dengan lahapnya apalagi kalau hal seperti itu dilakukan di tempat pesta itu pasti akan memalukan untuk si gadis/wanita.

Itulah beberapa sifat-sifat lelaki yang dibenci oleh wanita, dalam suatu pasangan memang masing-masing harus tahu sifat-sifat yang dibenci atau tidak disukai agar hubungan akan kekal abadi.

Subscribe to receive free email updates: